МУЗЕЙ ДУХОВНОГО ВІДРОДЖЕННЯ
Керівник - Вельгун Тетяна Миколаївна, вчитель англійської, української мови та літератури, спеціаліст першої категорії
Мета діяльності музею : v успадкування духовних надбань українського народу; v формування духовної особистості; v виховання високих моральних якостей школярів; v відродження ідей народної педагогіки; v формування свідомого громадянина української держави; v реалізація різнобічних інтересів особистості дитини
Напрямки роботи музею: 1. Навчально - пізнавальна. 2. Пошуково - дослідницька. 3. Просвітницька.
Експонати : 1. Духовне виховання (ікони): «Благославляю цей світ», «Пресвятая Богородиця», «Творець всього сущого», «Ісус Христос серед дітей», «Апостол Андрій Первозванний» «Першокнязь Володимир», «Микола Чудотворець – захисник дітей» «Таємниця Іова Печерського», «Почаївська Божа Матір» 2. Національне виховання. Народна педагогіка про виховання (картини): «Родом з дитинства» , « Український козак», «Дівчина – Україна». 3. Колекція культових предметів та родинних реліквій
З метою створення оптимальних умов розвитку духовної особистості у школі створено музей Духовного відродження. Система роботи виховного центру передбачає здійснення колективних, групових та індивідуальних справ, що дозволяє формувати і духовно розвивати особистість цілісно. Робота у музеї організовується за такими експозиційними розділами: « Сповідь у Божому слові», «Хай зростають наші діти козаками духу», « Дермань - колиска духовності Волині», « Розкриймо наші серця у молитві». На базі музею Духовного відродження підготовлено цикл екскурсій з історії формування духовності, виховання високих моральних якостей школярів на основі народної педагогіки, зокрема козацької, формування національної свідомості. Багатовіковий визвольний козацький рух покликав до життя унікальне явище не лише східнослов'янської, а й світової культури - козацьку педагогіку. Вона якнайтісніше пов'язана з матеріальною і духовною сферами, творцями яких було українське козацтво. Козацька педагогіка - це частина народної педагогіки, яка і формувала в підростаючих поколіннях українців синівську вірність рідній землі, Батьківщині - незалежній Україні. Це народна виховна мудрість, що основною метою мала формування в сім'ї, школі і громадському житті козака-лицаря, мужнього громадянина з яскраво вираженою українською національною свідомістю і самосвідомістю. Основні завдання козацької педагогіки - готувати фізично загартованих, з міцним здоров'ям, мужніх воїнів - захисників рідного народу від чужоземного поневолення; виховувати в підростаючих поколінь український національний характер і світогляд, національні і загальнолюдські цінності; формувати, високі лицарські якості, пошану до старих людей, прагнення до милосердя. Створена козаками педагогіка ввібрала в себе ідейно-моральні, емоційно-естетичні, психолого-педагогічні надбання наших пращурів від часів трипільської культури Київської Русі.
Діти знайомляться з історією виникнення релігійних та національних свят, з важливими віхами творення Української державності. Формування національної духовності вихованця, її загальнолюдського змісту неможливе без національних педагогічних кадрів. За своїм покликанням педагог є носієм і провідником ідейно - морального багатства народу, збагаченого досягненнями світової цивілізації. Рада музею Духовного відродження організовує роботу учительсько - учнівського клубу «Духовна спадщина». Обов’язковими учасниками засідань є батьки наших вихованців. Плануються теми : «Батьківська мудрість - духовне надбання дітей», «Народна педагогіка про духовне виховання дітей у сім’ї», «Фізичне та духовне здоров’я людини - багатство країни». Вихованці школи разом із батьками, педагогами беруть активну участь у проведенні заходів з відродження народних традицій, звичаїв і обрядів, серцевиною яких є думи, легенди, перекази, балади та приказки про козаків.
Традиційними у школі стали такі заходи, що проводяться на базі музею Духовного відродження: « Козаки в колисках виростають знов»; «Свято Покрови»; « Козацькому роду нема переводу». Музей Духовного відродження є осередком пошукової роботи з вивчення та дослідження духовних цінностей українських родин Волинського краю. На базі музею працює гурток екскурсоводів « У світі духовності». Робота гуртка організована за інтересами учнів і спрямована на відродження духовної спадщини нашого народу та ідей народної педагогіки . Гуртківцями зібрано колекцію стародавніх ікон, книг, культових речей, родинних реліквій, картин, фотографій тощо. Проводяться такі екскурсії: «Слово Боже рятує любов’ю», «Історична доля духовної культури України», «Яке коріння - таке і насіння», «Символи духовності», «Твори добро, себе удосконалюй».
Ще у давнину філософи наголошували на тому, що людина народжується двічі: уперше - фізично, а вдруге - духовно. Та саме сьогодні, у період розквіту практицизму, у нашому суспільстві важливим є відродження духовності, піднесення моралі. Саме педагогічний колектив має протиставити небезпечним проявам неадекватної поведінки молоді - агресивності, наркоманії, проституції, які інтенсивно насаджуються телебаченням, високу духовність, пробудити у свідомості учнів генетично закладений моральний потенціал доброзичливості, співчуття, гідності.
Ми переконані, що мистецтво вихованості базується перш за все на духовності. В основі цього розуміння лежить вислів Яна Коменського: "Нехтування вихованням є загибель людей, держав і всього світу".
Директор школи Г. Цюцюра
| |
Категорія: Новини учнівського самоврядування | Додав: Olga (2012-09-20) | |
Переглядів: 989 |