МУЗЕЙ ДУХОВНОГО ВІДРОДЖЕННЯ

МУЗЕЙ  ДУХОВНОГО  ВІДРОДЖЕННЯ

 

 

Керівник - Вельгун Тетяна Миколаївна, вчитель англійської, української мови та літератури, спеціаліст першої категорії

 

Мета діяльності  музею :

v         успадкування духовних надбань українського народу;

v         формування духовної особистості;

v         виховання високих моральних якостей школярів;

v         відродження ідей народної педагогіки;

v         формування свідомого громадянина української держави;

v         реалізація різнобічних інтересів особистості дитини

 

   Напрямки роботи музею:

1.     Навчально - пізнавальна.

2.   Пошуково - дослідницька.

3.   Просвітницька.

 

 

Експонати :

1.     Духовне виховання (ікони):

 «Благославляю цей світ»,

«Пресвятая Богородиця»,

«Творець всього сущого»,

«Ісус Христос серед дітей»,

 «Апостол Андрій Первозванний»

«Першокнязь Володимир»,

 «Микола Чудотворець – захисник дітей»

«Таємниця Іова Печерського»,

 «Почаївська Божа Матір»

2.   Національне виховання. Народна педагогіка про виховання (картини):

«Родом з дитинства» ,

 « Український козак»,

«Дівчина – Україна».

3.   Колекція культових предметів та родинних реліквій

 

З метою створення оптимальних умов розвитку духовної особистості у школі створено музей Духовного відродження.

     Система роботи виховного центру передбачає здійснення колективних, групових та індивідуальних справ, що дозволяє формувати і духовно розвивати особистість цілісно.

     Робота у музеї організовується за такими експозиційними розділами:

         « Сповідь у Божому слові»,

         «Хай зростають наші діти козаками духу»,

         « Дермань - колиска духовності Волині»,

     « Розкриймо наші серця у молитві».       

         На базі музею Духовного відродження підготовлено цикл екскурсій з історії формування духовності, виховання високих моральних якостей школярів на основі народної педагогіки, зокрема козацької, формування національної свідомості.

         Багатовіковий визвольний козацький рух покликав до жит­тя унікальне явище не лише східнослов'янської,    а й світо­вої   культури - козацьку педагогіку. Вона якнайтісніше пов'язана з матеріальною і духовною сферами, творцями яких було  українське козацтво.

Козацька педагогіка - це частина народної педагогіки, яка і формувала в підростаючих поколіннях українців синівську вірність рідній землі, Батьківщині - незалежній Україні.  Це народна виховна мудрість, що основною метою мала формуван­ня в сім'ї, школі і громадському житті козака-лицаря, мужнього громадянина з яскраво вираженою українською національ­ною свідомістю і самосвідомістю.

         Основні завдання козацької педагогіки - готувати фізично загартованих, з міцним здоров'ям, мужніх воїнів - захисників рідного народу від чужоземного поневолення; виховувати в підростаючих

поколінь український національний характер і світогляд, національні і загальнолюдські цінності; формувати, високі лицарські якості, пошану до старих людей, прагнення до милосердя.

   Створена козаками педагогіка ввібрала в себе   ідейно-мо­ральні, емоційно-естетичні, психолого-педагогічні надбання наших пращурів від часів трипільської культури Київської Русі.


 

Діти знайомляться з історією виникнення релігійних та національних свят, з важливими віхами творення Української державності.

         Формування національної духовності вихованця, її загальнолюдського змісту неможливе без національних педагогічних кадрів. За своїм покликанням педагог є носієм і провідником ідейно - морального багатства народу, збагаченого досягненнями світової цивілізації.

         Рада музею Духовного відродження організовує роботу учительсько - учнівського клубу «Духовна спадщина». Обов’язковими учасниками засідань є батьки наших вихованців. Плануються теми : «Батьківська мудрість - духовне надбання дітей», «Народна педагогіка про духовне виховання дітей у сім’ї»,  «Фізичне та духовне здоров’я людини - багатство країни».

         Вихованці школи разом із батьками, педагогами беруть активну участь у проведенні заходів з відродження народних традицій, звичаїв і обрядів, серцевиною яких є думи, легенди, перекази, балади та приказки про козаків.

        

 

 

         Традиційними у школі стали такі заходи, що проводяться на базі музею Духовного відродження:

 « Козаки в колисках виростають знов»;

 «Свято Покрови»;

 « Козацькому роду нема переводу».

         Музей Духовного відродження є осередком пошукової роботи з вивчення та дослідження духовних цінностей українських родин Волинського краю. На базі музею  працює гурток екскурсоводів « У світі духовності». Робота гуртка організована за інтересами учнів і спрямована на відродження духовної спадщини нашого народу та ідей народної педагогіки . Гуртківцями зібрано колекцію стародавніх ікон, книг, культових речей, родинних реліквій, картин, фотографій тощо.

   Проводяться такі екскурсії: «Слово Боже рятує любов’ю», «Історична доля духовної культури України», «Яке коріння - таке і насіння», «Символи духовності», «Твори добро, себе удосконалюй».


 

Ще у давнину філософи наголошували на тому, що людина народжується двічі: уперше - фізично, а вдруге - духовно.

   Та саме сьогодні, у період розквіту практицизму, у нашому суспільстві важливим є відродження духовності, піднесення моралі. Саме педагогічний колектив має протиставити небезпечним проявам неадекватної поведінки молоді - агресивності, наркоманії, проституції, які інтенсивно насаджуються телебаченням, високу духовність, пробудити у свідомості учнів генетично закладений моральний потенціал доброзичливості, співчуття, гідності.

 

Ми переконані, що мистецтво вихованості базується перш за все на духовності. В основі цього розуміння лежить вислів Яна Коменського: "Нехтування вихованням є загибель людей, держав і всього світу".

 

                   Директор школи                                       Г. Цюцюра

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 

 


 

Категорія: Новини учнівського самоврядування | Додав: Olga (2012-09-20)
Переглядів: 961