3:15 PM
Візит Першої леді до Рівненської ЗОШ №24

09 листопада стало знаменним днем в історії Рівненської загальносвітньої школи І-ІІІ ступенів №24 Рівненської міської ради. Дата не лише оприявлена традиційними заходами з нагоди Дня української писемності та мови. Особливим цей день став завдяки візиту дружини Президента України Марини Порошенко.

Кожна дитина – це таємнича квітка.

Допомогти кожній квітці розквітнути, знайти себе, розкритися у своїх здібностях – це найголовніше завдання всього педагогічного колективу школи.

Уже традиційно стало бажати один одному здоров'я. І це не просто кліше, яке лунає з наших вуст. Сьогодення диктує нам такий заклик – бережи гармонію свого психічного і фізичного.

Ви, певно, погодитеся, що нині повсюдно лунають заклики допомогти у боротьбі з різноманітними хворобами, які чорними зміями торкаються сімей. А особливо болісно, коли такої допомоги потребують маленькі діти. Справді, статистика показує, що за останні роки зріс рівень загальної захворюваності дітей. Можливо, ми не маємо такого фінансового достатку, щоб віддати його потребуючим. Та в нас, учителів, є інша цінність: ми можемо допомогти дітям з особливими потребами досягти певних соціальних стандартів, створити атмосферу комфорту та впевненості.

 Радісно, що рівняння беремо на кращих, переймаємо досвід європейських країн та по-справжньому працюємо над реалізацією прав дитини. Але поряд з цим у дрібницях, таких, як викидання сміття посеред дороги, ненадання місця старшим за віком у транспорті, українці нерідко ігнорують правила культурної поведінки. І часто одним із недоліків є несприйняття людей з особливими потребами. А діти – це ж певне віддзеркалення дорослих, тому ставлення в шкільному колективі до такої особливої дитини не завжди коректне. Суть інклюзивної освіти передусім в тому, що вона дає можливість відчути дітям та батькам взаємодопомогу, турботу і значимість в цьому суспільстві. Тому завдання вчителя не лише працювати над розвитком певного школяра, а й формувати в учнівської громади школи почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед прийняття та визнання. Педагог має взяти за постулат, що суспільство має змінюватися по відношенню до людей з особливими потребами, а не навпаки.

І саме у рамках впровадження інклюзивної освіти голова Благодійного Фонду Порошенка відвідала Рівненську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №24 Рівненської міської ради, адже тут в 11 класах навчається 25 дітей з особливими освітніми потребами. Це 30% від загальної кількості дітей, охоплених інклюзивною освітою, в усіх навчальних закладах міста, де така форма освіти запроваджена.

Передусім Перша леді у супроводі представників обласної ради, директора школи Цюцюри Г.П. відвідала ресурсну кімнату. Кімната створена за кошти державної субвенції у серпні цього року. Приміщення оснащене інтерактивною дошкою, ноутбуками та принтером для роботи з додатковим навчальним матеріалом. Окрім того, облаштовано куточок для проведення занять з лікувальної фізкультури.

Також Марина Порошенко оглянула, як проходить навчально-виховний процес в інклюзивному 1-Б класі – побувала на виховній годині до Дня української писемності та мови.

У музеї історії школи Перша леді підписала Меморандум про співпрацю з головою Рівненської ОДА, в якому йдеться, що область долучиться до проекту Благодійного фонду Порошенка «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації».

Чимало зусиль докладається педагогами Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №24 Рівненської міської ради до залучення дітей з особливими освітніми потребами до суспільного життя класу та школи, гурткової роботи, морально-духовного виховання на базі музеїв навчального закладу. У них дитина знайомиться із духовними надбаннями українського народу (вірування наших пращурів, звичаї та обряди, козацькі звичаї тощо), побутом і традиціями українців, а також історією створення школи.

Кожного разу відвідування музеїв несе у собі емоційне піднесення дітей, адже доторкнутися до історії через аркуш підручника суттєво різниться від доторку через предмет, експонат, експозицію.

У ЗОШ№24 значна увага приділяється створенню інклюзивного простору. Серед системи виховних центрів чільне місце займають музеї школи.

Тому Марина Порошенко відвідала музей Духовного відродження, де проходять традиційні заходи (свято Покрови, до циклу Різдвяних свят, прийняття в козачата тощо), заняття факультативу з основ християнської етики. Представлення музею здійснювала заступник директора з виховної роботи Зень І. О., яка наголосила на важливості формування національної гідності, високої моральності, вміння жити у добрі і любові.

На завершення візиту директори рівненських шкіл, педагоги інклюзивних класів, батьки дітей з особливими освітніми потребами мали змогу поспілкуватися з Першою леді.

Начальник Рівненського міськвиконкому Харковець В.С. від імені громадськості оприявив коло проблем, що пов'язані із впровадженням інклюзивної освіти.

Марина Порошенко зазначила, що Благодійний фонд уже працює над розробкою сучасних україномовних медіаресурсів для корекційно-розвиткового супроводу та надалі сприятиме реалізації проектів, які потрібні для дітей з особливими освітніми потребами.

А на завершення хочеться, щоб ми завжди пам’ятали слова великого педагога Василя Сухомлинського: «Знедолена природою дитина  не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили. Виховання такої дитини має бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим». Тому усім бажаємо у сто разів більше здоров’я й внутрішнього тепла.

Переглядів: 533 | Додав: Olga | Теги: Марина Порошенко, інклюзія, день української мови та писемності, інклюзивне навчання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: